Claus Web interzice utilizarea serviciului în orice mod ce ar avea drept consecință transmiterea, distribuirea și livrarea de mesaje nesolicitate de poștă electronică în volum mare sau de mesaje comerciale nesolicitate ("Spam").
Prin spam înțelegem trimiterea de mesaje nesolicitate în urma cărora se primesc plângeri din partea celor care le primesc, folosirea sau distribuirea de liste de emailuri care aparțin unor persoane care nu și-au dat acordul, postarea de articole comerciale pe grupurile de newsgroup USENET care nu permit acest lucru, postarea de articole care conțin date codate în mod binar, postarea masivă de comentarii pe grupuri, forumuri care nu au nicio legătură cu subiectul discutat, trimiterea în mod continuu de materiale abuzive care pot fi considerate ofensatoare.
În vederea asigurării celor mai bune condiții pentru toți clienții, Claus Web adoptă o politică fără toleranță pentru abonamentele ce trimit SPAM. Această politică poate presupune suspendarea oricărui abonament care se dovedește a fi sursa de SPAM.
Pentru a elimina diversele probleme, abonamentele de găzduire pot trimite un maxim de 6 mesaje email pe minut. Nu există nicio excepție de la această regulă. Orice client care dorește să trimită mai multe emailuri pe oră va trebui să ceară permisiunea expresă a Claus Web.
De asemenea, există o limită de 600 de destinatari unici pe oră/adresă de email către destinatari externi. La toate listele de email trebuie ca deținătorul adresei de email să-și exprime explicit dorința de a primi emailuri de la dumneavoastră și să confirme că adresa respectivă de email îi aparține. Nu se permite trimiterea de emailuri către liste de email cumpărate sau primite.
Trimiterea de emailuri către astfel de liste va fi considerată ca SPAM și va duce la suspendarea necondiționată a contului dvs. de găzduire.
Dacă Claus Web consideră că are loc o utilizare neautorizată și improprie a oricărui serviciu, poate lua, fără o notificare prealabilă, măsurile pe care le consideră corecte, potrivit propriilor considerente, între care blocarea mesajelor de la un anumit domeniu Internet, a serverului de poștă electronică sau a adresei IP. Claus Web poate suprima imediat orice cont al oricărui serviciu unde constată, potrivit propriilor considerente, că se transmite sau există o legătură de orice fel cu un mesaj de poștă electronică care violează această politică.
Politica Redirecționării automate a email-urilor către Serviciile de Email gratuite (Gmail, Hotmail, Yahoo, etc...)
Redirecționarea automată a email-urilor pe serviciile de shared hosting este blocată din oficiu pe considerente de Securitate și Anti-Spam, precum și alte motive bine întemeiate:
- În cazul în care adresa dumneavoastră primește mesaje nesolicitate de tip Spam, ele vor fi redirecționate în mod automat către Gmail / Yahoo / Hotmail, caz în care serviciile de mail menționate pot considera că dumneavoastră în mod direct sunteți o sursă de Spam și există posibilitatea ca reputația IP-ului alocat contului dumneavoastră și altor clienți să sufere în mod negativ, fapt care poate genera listarea IP-ului în liste negre (BlackList) iar mesajele legitime trimise de pe cont/IP vor ajunge în folderul Spam sau chiar vor fi blocate.
- Se poate întâmpla ca parola adresei de email să fie compromisă iar persoane terțe vor trimite sute, câteodată chiar mii de mesaje Spam în internet. Marea majoritate a acestor mesaje nu vor ajunge la destinatari și pentru fiecare mesaj nelivrat, dumneavoastră veți primi un raport de eroare livrare. Având în vedere că mesajele de tip spam sunt trimise deodată, la fel și rapoartele de eroare livrare vor sosi într-o perioadă foarte scurtă de timp și din cauza redirecționărilor setate pe adresa de email, rapoartele vor fi retrimise în număr la fel de mare către Gmail / Yahoo / Hotmail, ceea ce nu este convenabil, pentru că serviciile menționate vor considera și în acest caz că IP-ul de pe care sosesc rapoartele de eroare livrare este o sursă de Spam.
- Sunt cazuri în care adresa de email de pe contul de cPanel este setată și într-un formular de contact în site. Dacă site-ul nu este securizat în mod corespunzător, la un moment dat roboți nelegitimi vor începe să genereze înscrieri în site și să trimită mesaje nesolicitate de tip Spam, confirmările de înscriere le va primi și adresa de email de pe cont care le va redirecționa către Gmail / Yahoo / Hotmail.
- Există posibilitatea ca parola adresei de email să fie compromisă prin diverse vulnerabilități ale dispozitivelor locale, precum viruși, keylogger, troieni sau prin accesarea adreselor URL din mesajele Spam de tip Phishing.
Prin obținerea parolelor, persoane terțe pot accesa interfața Webmail/Roundcube și/sau interfața cPanel și pot seta redirecționări malițioase pe adresele de email, prin care toate comunicările dumneavoastră vor fi redirecționate către adrese de email de la Gmail / Yahoo / Hotmail create specific în scopul colectării mesajelor dumneavoastră.
Dorim să menționăm că delistarea IP-urilor este o procedură lungă și complexă, motiv pentru care considerăm că restricționarea redirecționării mesajelor către Gmail / Yahoo / Hotmail ne ajută la eliminarea spamului nedorit, care în timp poate duce la o reputație mai bună pentru IP-urile folosite la nivel de server.