CLAUS WEB este partener acreditat ROTLD pentru Înregistrare Domenii .RO și partener acreditat EURID pentru Înregistrare Domenii .EU – servicii profesionale de Găzduire Web, Hosting Reseller, Cloud VPS, Servere Web.
CLOUD Hosting Service Provider – siguranță și stabilitate – peste 20 ani experiență – ISO/IEC 27001
Înregistrare Mărci - Marcă Înregistrată

De ce trebuie înregistrată o marcă?

Într-o piață liberă, în care concurența este acerbă, orice comerciant, în special producătorii și prestatorii de servicii, trebuie să înțeleagă importanța protejării activelor lor nemateriale, în special a mărcilor, desenelor și modelelor industriale.

Marca este un element esențial al strategiei întreprinderilor, reprezintă un mijloc de a cuceri și a păstra o clientelă.
Marca este un semn distinctiv servind la diferențierea de către public a produselor și serviciilor unui comerciant de produsele și serviciile de același fel ori de produsele și serviciile similare ale altor comercianți. Este absolut necesar ca ea să diferențieze produsul sau serviciul acestei persoane sau societăți pentru a se evita confuzia cu alte produse sau servicii identice sau similare.
Marca furnizează protecție titularului asigurându-i dreptul exclusiv de a o utiliza pentru desemnarea unor produse și servicii, sau pentru a autoriza un terț să o utilizeze în schimbul unei plăți.
Mărcile încurajează inițiativa și spiritul întreprinzător în întreaga lume, oferind titularilor de mărci recunoaștere și profit financiar.
• O marcă poate fi opusă altei mărci, utilizată de concurență, numai după înregistrarea la OSIM. Când marca este înregistrată, titularul are tot dreptul de a se opune contrafacerilor sau imitațiilor ilegale.
Marca înregistrată devine element activ, care se poate comercializa.
• Degeaba un comerciant are cele mai bune produse sau servicii din lume, dacă pentru clienți nu există posibilitatea să le poată distinge și alege dintre produsele și serviciile concurenței.
• În zilele noastre nu ne putem imagina vânzarea chiar și a celor mai banale produse fără marcă pe ele.
• Marca are capacitatea de a atrage și conserva clientela.
• Pentru orice afacere, marca s-a dovedit un element extrem de important.
• De asemenea, prin interacțiunea dintre producție și consum, putem spune că marca este un fel de arbitru în organizarea pieței, un mijloc de corelare a cererii cu oferta.
• Pentru consumator, marca reprezintă cel mai comod mijloc de a recunoaște o categorie de produse sau servicii ce i-a fost recomandată sau pe care experiența l-a determinat să o prefere altor produse sau servicii de aceeași natură.
• Pentru o companie, marca reprezintă un mijloc de a cuceri și a păstra clienții.
• O marcă înregistrată este proprietatea dvs., în timp ce una neînregistrată este disponibilă și poate fi folosită de către oricine. Într-o lume guvernată de piață și de concurență este important să-ți protejezi numele, indiferent dacă este numele unui produs, al unui serviciu sau al unei firme.
• Fără a fi legal înregistrată, marca rămâne doar un cuvânt sau o imagine pe care o veți putea folosi până când veți fi atenționat printr-o notificare pentru a nu o mai folosi și pentru a plăti despăgubiri către persoana care a înregistrat-o prima.
• Înregistrarea acestora, în conformitate cu legea mărcilor, oferă societății dvs. drepturi exclusive de a-i împiedica pe alții să comercializeze produse sau să presteze servicii similare sau identice sub o marcă asemănătoare sau identică.

În situația în care nu vă înregistrați marca (semnul sau numele pe care îl folosiți) pot interveni două ipoteze:

     1. Fie marca pe care o folosiți aparține unei alte persoane
     2. Fie marca este liberă, dar poate fi adoptată și de concurență

     1.1 În situația în care marca pe care o folosiți este proprietatea unei alte persoane ce activează pe aceeași piață cu dvs., puteți deveni subiectul unei acțiuni legale de contrafacere și vi se pot solicita daune.

     2.1 În situația în care denumirea sau semnul pe care îl folosiți nu aparține unei alte persoane, dar dvs. îl utilizați fără să-l fi înregistrat la OSIM, companiile rivale, inspirate de ideile dvs., pot și ele adopta un nume identic sau asemănător cu al dvs., până la confuzie, fără să vă puteți apăra în vreun fel.

În situația în care concurența adoptă o marcă identică sau similară, clienții pot fi induși în eroare astfel încât să apeleze la serviciile sau produsele firmei concurente, crezând că sunt produsele sau serviciile dvs.
Această situație va duce la scăderea profiturilor companiei dvs., precum și la prejudicierea imaginii dvs., dacă produsele sau serviciile concurenței sunt de o calitate inferioară.

Indiferent de ipostază, concluzia ce se impune este aceea că, fără înregistrare, eforturile financiare făcute pentru realizarea unui produs sau pentru prestarea unui serviciu de calitate, pentru prospectarea pieței și pentru cucerirea acesteia, se pot risipi.

De aceea, este important ca atunci când ați hotărât ca un nume sau un însemn să vă deosebească de concurență, să solicitați ajutorul cabinetului nostru de Proprietate Industrială și apoi să-l înregistrați.

Numai prin înregistrarea mărcii:

  • Deveniți proprietarul acelui nume
  • Vă puteți dezvolta în siguranță afacerea și imaginea
  • Puteți investi liniștit în publicitate
  • Puteți interzice terților să comercializeze sau să furnizeze servicii sub aceeași marcă sau o marcă similară

Pentru orice alte informații sau detalii, vă rugăm nu ezitați să ne contactați.

Formular contact

Claus Web SRL

RO17759260
J30/791/2005

Grigore Ureche, 20
Satu Mare, 440108
Romania

Date contact

Telefon: +40.261.768080
Fax: +40.261.768580
Mobil: +40.729.817447 , +40.728.204477

Email:

relatiiclienti@clausweb.ro
asistenta@clausweb.ro

Claus Web Certificare